Sørger for utstyr og helårsbekledning til Isbilen – året rundt

TESS forsyner Isbilen med utstyr og vedlikeholdsprodukter til verkstedet og helårsbekledning til 210 ansatte over hele landet. Faglige råd og tips får Isbilen på sitt lokale TESS-servicesenter på Stange. - Her får vi topp service fra dyktige og hyggelige fagfolk, som alltid stiller opp når vi trenger hjelp, sier Jo Erik Tangnes, avdelingsleder for Isbilen innlandet.

På Isbilens verksted i Stange får flere av de 104 kjøretøyene i flåten overhaling og stell før de skal dekke kjørerutene. Dette er også «hub» for de 30 selgerne som dekker innlandet med produktene fra det lokale fryselageret. Kvalitetsprodukter skal distribueres på kryss og tvers til alle nabolag, bilene er lett gjenkjennelige med «Norge Rundt»-teamet (Griegs Dans Nr. 2) på høyttalerne. 
- Melodien er lett modifisert, ellers hadde vi måttet betale royalties, humrer Tangnes. 

På kort tid har TESS blitt en totalleverandør av utstyr og vedlikeholdsprodukter til verkstedet. Forsyningsløsningen Partnerskap sikrer at nødvendig utstyr til den daglige driften til enhver tid er tilgjengelig, nå er samarbeidet utvidet med en avtale om helårsbekledning til alle Isbilens 210 selgere. 

Isbilen - Medium

Faglige råd og tips får Isbilen på TESS servicesenteret på Stange som ligger rett ved verkstedet. TESS utstyrer Isbilen med vedlikeholdsprodukter til verkstedet og bekledning til 210 ansatte over hele landet.

Fra frys til frys 

Isbilene sørger for at kvaliteten er på sitt beste med en ubrutt fryselinje helt hjem til fryseren din. Bedriften har et solid fotfeste som landets største distributør av is av ypperste kvalitet. Store deler av iskremen som selges produseres ved et av Norges få gjenværende iskremfabrikker – Isbjørn Is. Etablert i 1962 feirer de 60 års jubileum i år. 

Selv om de aller fleste kobler Isbilene til varme sommerdager, er de er i aller høyeste grad aktive under vinterhalvåret. 
- I høysesongen er bemanningen på topp, da har vi om lag 210 selgere som reiser land og strand rundt. I lavsesongen, vinterstid, opererer vi på om lag halv bemanning, men vi er absolutt operative med distribusjon av mat- og middagsprodukter som Grønlandsreker, hjertegode fiskekaker, hvalbiff og andre fristelser fra lokale produsenter. Det går en god del is vinterstid også, bestvinneren er dobbel salt karamell og av mat er det blant annet hjertegode fiskekaker som slår godt an. I tillegg er stadig flere av våre firbente familiemedlemmer som har fått smaken på hundeisen vår, proteinrik, laktosefri og med leversmak – Isbilen skal alltid ha noe for enhver smak, forsikrer Tangnes. 
 

Naturlig faghandel og samarbeidspartner 

På Stange startet også samarbeidet med TESS: Servicesenteret ble raskt den naturlige faghandelen for utstyr og vedlikeholdsprodukter til Isbilen-verkstedet. Tangnes er full av lovord for god oppfølging fra fagfolkene i TESS. 
- Stange må være Norges beste TESS-avdeling! Her møtes vi av dyktige fagfolk, fantastisk service og hyggelige folk, som alltid stiller opp når vi trenger hjelp, sier han. Det stadig tettere samarbeidet har utviklet seg flere låneskap, eller floorstock, som sikrer tilgjengelighet til produkter og utstyr som kreves i den daglige driften. I løpet av det siste året er den landsdekkende avtalen om helårsbekledning til ansatte også blitt iverksatt: 
- Det startet med sommerkolleksjonen med bukser, jakker, t-skjorter og capser, som virkelig falt i smak. Denne høsten bestemte vi oss derfor for å utvide til vintersesongen - nå skal alle ansatte få nye vinterklær fra TESS. Kolleksjonen består av bukser, collegegenser, luer og varme ytterjakker, selvfølgelig med Isbilen-logo. Disse klærne trives vi godt i, slår Tangnes fast og fortsetter: 

- TESS forstår hva vi trenger, de er fleksible og flinke til å tilpasse seg våre behov. Selgerne våre er på veien store deler av året, derfor trenger de kvalitetsklær som er bekvemme og bevegelige, tilpasset arbeidssituasjonen. Dette behovet innfrir TESS med sine produkter. TESS er enkle og greie å forholde seg til, i tillegg vi får alltid gode faglige råd. Partnerskapene på verkstedet fylles opp med de produktene vi trenger i den daglige driften, det sørger TESS avdeling Stange for, vi kunne ikke fått bedre oppfølging!  

Kundeansvarlig i TESS, Ove Ødegård, er strålende fornøyd med det gode samarbeidet: 
- Det er flott at klærne fra MASCOT og NewWave har slått godt an hos folkene i Isbilen. I tillegg har vi avtale om å levere mer av drifts- og vedlikeholdsprodukter, som verktøy, kjemikalier, filter mm via låneskapene. Det er gøy når vi blir så godt kjent med kunden at vi kan lese behovene, da treffer vi også godt på produktene, sier han.